Pro státní podniky – Lesy ČR, ale také ČEZ, Českou poštu nebo České dráhy, realizuje mnoho kampaní agentura Médea, kterou vlastní mediální magnát Jaromír Soukup. Médea ale pomáhala také s předvolebními kampaněmi Věcem veřejným a ČSSD a tak má premiérovo rozhodnutí politické souvislosti. Vliv mediálních agentur a především pak Jaromíra Soukupa začala totiž koaliční vláda omezovat hned po svém nástupu.
Jak uvádí HN, loni sice jako jediný zájemce ještě obhájil zakázku Lesů ČR na reklamu za 180 milionů korun, bývalý ministr zemědělství Ivan Fuksa ale na jaře vydal pokyn, aby podnik využíval Médeu jen minimálně. Rozkaz přišel poté, co vyšlo na veřejnost, že Soukup vyjednával až devadesátiprocentní slevy pro ČSSD během sněmovní kampaně, ale pro Lesy ČR takové ceny nezajistil. Krátce po Fuksově nařízení pak firma podle informací Hospodářských novin zadala inzerci za deset milionů přímo vydavatelství VLP a Soukupa obešla.
Aktualizace (8. 11. 2011):
Podle informací tiskového mluvčího Lesů ČR, Zbyňka Boublíka nemají Lesy ČR již několik měsíců mediální agenturu. Omezení inzerce přes mediální agentury podle jeho slov již tedy není aktuální.
red.