(vj)
ŠUMAVA Správa šumavského parku zvažuje, jestli i v letošním roce využije pomoci PR agentury Bison & Rose. Za její služby od loňského června platili ochranáři 150 tisíc korun měsíčně. Ekologičtí aktivisté tehdy hovořili o zbytečně vyhozených penězích.
„Zda a v jakém rozsahu bude správa parku spolupracovat s agenturou, se vyjasní během několika týdnů. Jejich služeb jsme využívali průběžně podle potřeby a s různou frekvencí. Samozřejmě nejvíce v době letní blokády kácení kůrovcem napadených stromů, kdy jsme čelili organizované kampani plné lživých útoků a dezinformací,” uvedl mluvčí parku Pavel Pechoušek. Správa parku využívání agentury zdůvodňovala tím, že potřebuje pomoci se zajištěním informací pro média veřejnost. „Tento úkol ale přesahoval odborné i kapacitní možnosti správy parku. Za této situace je běžné využít služeb externí komunikační agentury,” dodal Pechoušek.
Národní park vybíral ze čtyř agentur. Bison & Rose byla oslovena na základě referencí z jiných projektů. Výběrové řízení ale nemusela organizovat vzhledem k rozsahu zakázky. Smlouva agentury vypršela na konci roku.
Naprostý diletantismus
Ekologičtí aktivisté tvrdí, že správa parku teď už rozhodně žádnou PR agenturu nepotřebuje.
„Na jedné straně správa hovoří o tom, jak potřebuje šetřit a propouští kvalifikované lidi, a na druhé utrácí 150 tisíc korun za poradenskou firmu, když má vlastního mluvčího. Považuji to za ukázku neefektivního nakládání s penězi a naprostý diletantismus,” řekl ředitel Hnutí DUHA Petr Machálek.