logo Silvarium tisk

Státní firmy začaly výrazně snižovat peníze na reklamní účely. Česká pošta tak například ukončila sponzoring fotbalového poháru, podobně postupují i Lesy ČR nebo ČEZ. V minulosti byly státní firmy pod palbou kritiky, že přes marketing skrytě vyvádějí finance.

Lesy ČR tak například přestanou posílat peníze na velké sportovní akce jako například tenisová utkání v Davis Cupu nebo na divadelní muzikály. Podporovat chtějí spíše aktivity blízké přírodě, třeba skauting. Řekl to šéf státní firmy Daniel Szórád.

"Budeme mít systém na sbírání požadavků, které pak bude nezávislá komise třikrát za rok vyhodnocovat. Všechno bude veřejné. Omezí to žadatele, kteří pro nás nejsou cílovou skupinou," uvedl pro HN. Lesy ČR vede Szórád od poloviny letošního dubna.

Finance na marketing omezuje i další státní firma, Česká pošta. Od roku 2015 například přestane sponzorovat fotbalový pohár. Během tří let na něj poslala celkem 26 milionů korun. "Smlouvu už prodlužovat nebudeme," uvedl mluvčí pošty Ivo Mravinac. Stejně jako u Lesů ČR se peníze na propagaci sníží na polovinu.

"Čekají nás také rozsáhlá úsporná opatření," potvrdila i mluvčí ČEZ Barbora Půlpánová. V roce 2009 dával ČEZ na podporu kultury či sportu téměř 300 milionů, loni to bylo již pouhých 207 milionů. V posledních letech zaznamenaly podobné dramatické škrty i reklamní aktivity Českých drah.

Psaní komentářů k článkům na serveru Silvarium.cz zůstává přístupné pro všechny čtenáře. Pro vkládání komentářů je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na Silvarium.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde.

Poslední komentáře

Anketa

Měl by stát přispívat na ekosystémové funkce lesů?

Naši partneři

Lesy ČR VLS UHUL ČLS LOS DYAS.EU PEFC LESmedium.SK Lesnicko-dřevařská komora ČR Arcibiskupské lesy a statky Olomouc s.r.o. Agrární komora ČR Projekt LARIXUTOR

Naše další weby

Sociální sítě