V pátek se v sídle lesní správy v Náměšti nad Oslavou uskutečnila ve spolupráci Kraje Vysočina, ekocentra Chaloupky a lesní správy krajská konference environmentálního vzdělávání, výchovy a osvěty. Konference zaměřená na lesní a zahradní pedagogiku dala kantorům návody, jak vést děti ke změně myšlení a jednání, které je v souladu s principem udržitelného rozvoje, k vědomí odpovědnosti za udržení kvality životního prostředí a k úctě k životu ve všech jeho formách.
V praxi to znamenalo pestrý program pro učitele, úředníky pověřených obcí a realizátory ekologické výchovy z řad neziskových organizací, kteří si uvědomují trvale se zhoršující stav životního prostředí a nehodlají se s tím smířit. Nejednalo se tedy o přesvědčování o nutnosti něco dělat. Šlo o to, říci si jak.
V dopoledním bloku, který se odehrál pod střechou, se dozvěděli něco o pěstování jablek, chovu včel a přírodních školních zahradách. Školní zahrady se naštěstí znovu dostávají do popředí zájmu a je třeba si předávat zkušenosti o tom, co se osvědčuje a co ne. Zahrada může být místem, kde se dá nejen pěstovat a relaxovat, ale vyučovat prakticky všechny předměty - včetně mateřského jazyka, fyziky, nebo chemie. Stačí se začíst do nové knihy, kterou tento rok vydaly Chaloupky: Zahrada, která učí.
Následovaly venkovní bloky. Aby všichni všechno slyšeli a mohli si vyzkoušet, byli rozděleni do dvou skupin. Jedna odešla s lesáky z Krajského úřadu Kraje Vysočina, kteří vyučují lesní pedagogiku, do náměšťské obory, druhá s lektory z ekocentra Chaloupky do zámeckého parku.
V oboře probíhal spíše informační program, kde kantoři získali představu o tom, co obnáší lesní pedagogika a co mohou od takového programu očekávat. Tak to totiž probíhá i v praxi. S dětmi si ve stínu lesa o lese a myslivosti povídají profesionálové. Z pěti stanovišť byly tři určeny lesnictví, dvě myslivosti a přibližně v tomto poměru se lesní pedagogové snaží působit i na děti.
V zámeckém parku vzniklo rovněž pět stanovišť, mezi kterými přecházely skupinky kantorů a pokoušely se určovat kameny, lovit bezobratlé, sbírat semena rostlin (což bylo v pečlivě udržovaném parku opravdovým oříškem), pozorovat ptactvo, kreslit mapu parku a podle ní pak najít perlový poklad.