Šárka Mrázová
Praha 2. dubna (ČTK) - Se známými národní parky, ale i s dalšími zajímavými chráněnými územími po celé České republice má širokou veřejnost seznámit nová kampaň Česká příroda. Dnes ji představilo ministerstvo životního prostředí na tiskové konferenci. Speciálně se zaměří i na žáky a studenty základních, středních a vysokých škol. Kampaň začne dvoudenním stejnojmenným veletrhem 19. a 20. dubna v Národním domě na Vinohradech. K dalším akcím bude patřit Léto v české přírodě nebo festival Ekofilm.
"Naším cílem je pro širokou českou veřejnost ukázat, že to nejsou jenom ta mimořádně známá místa, jako jsou Šumava, Krkonoše, Beskydy, ale že to je zhruba 20 procent území České republiky, které je pod nějakým stupněm ochrany, a že to jsou místa, která stojí zato vidět," řekl dnes novinářům ministr životního prostředí Tomáš Chalupa (ODS). Ministerstvo vyhradilo pro kampaň čtyři miliony korun.
Akci chce ministerstvo podpořit i novým moderním barevným logem. Jeho autor grafik Tomáš Cikán se chtěl vyhnout klišé, že "příroda je jen zelená". Logo proto představuje přírodu jako svět fascinujících tvarů. Informace o kampani jsou k dispozici na webových stránkách ministerstva.
Zajímavá místa v přírodě se podle ministra nacházejí u všech měst po celé republice. Kampaň chce podle něj ukázat, že jde nejen o místo na dlouhou dovolenou, ale i na několikahodinový výlet pár kilometrů od domova. Zaměří se pouze na českou veřejnost, pro studenty budou určeny podzimní workshopy.
Ministerstvo by v rámci kampaně chtělo obnovit i drobnou infrastrukturu, jako například stánky pro kola, nebo přírodní odpočívadla před deštěm. V souvislosti s tím vypsalo také další operační program pro obnovu drobných krajinných prvků.
"Chceme ukázat, že opravdu stojí jet do české přírody a že je to lepší program na víkend než hypermarket," poznamenal Chalupa. Na dubnovém veletrhu se návštěvníci zdarma seznámí například s problematikou povodní, prací meteorologů nebo s národními parky.