Digitální řešení pro efektivní obchodování se dřevem v Evropě podle zakladatelů nového startupu neexistuje. Rozhodli se změnit to.
Český startup Lignufy cílí na odvětví, které bylo dlouhá desetiletí téměř nedotčené digitalizací – obchod se dřevem. Zakladatelé Adam Schroll a Martin Papp chtějí nahradit papírové ceníky, osobní dohody a zdlouhavé procesy moderní B2B platformou. „Trh s dřevem je složitý a roztříštěný. Stovky menších i větších hráčů nemají jednoduchý způsob, jak koordinovat nabídku a poptávku v reálném čase nebo najít kupce,“ vysvětluje Papp.
Celý článek najdete zde.














Komentáře
Co já vím, tak holandská varianta loni zkrachovala.
Jediný, kde to krom čínský Alibaby funguje, je Rumunsko. A funguje to dobře.
Nápad to je dost dobrej, ale tak jak s tím začali už před půl rokem, se to nechytlo a nechytne. Třeba to modifikovali ?
Jde o to, jak kasírovat poplatky za prodej.
A jak ručit za platby, nutně potřebujete vlastní faktoring.
To je vořech, protože nejdřív je třeba získat důvěru a pak kasírovat.
A pak milion dalších problémů reálnýho obchodu.
Upřímě - kdo by do tohodle měl investovat energii, je Svol - malým majetkům tohle může otevřít nečekané příležitosti.
Tak, jako těm Rumunům.
Ale třeba je to jen černá díra pro investory.
https://afacerilemn.ro/Anunturi-Bustean-rasinoase
až na Fordaq asi jediný, co v evropě funguje.