Doba, kdy firmy fungovaly pouze za účelem a na principu vytváření krátkodobého zisku, zřejmě spěje ke svému konci.
Slevové akce možná ještě pořád fungují, nicméně po vzoru našich západních sousedů se může velmi záhy stát, že pro spotřebitele bude vedle ceny produktu klíčové i chování firmy samotné. Z různých výzkumů už teď vyplývá, že třeba pro tzv. generaci mileniálů jsou takové informace zásadní. Firmy na západ od nás už měnící se smýšlení spotřebitelů pochopily a v obchodních strategiích definují společenský smysl svého působení. Nefi nanční informace již dnes (i na českém trhu) utvářejí vztahy mezi obchodními partnery. Chce-li například český výrobce sportovního vybavení dodávat své zboží do mezinárodní sítě prodejen typu Decathlon, musí se zavázat k dodržování standardů péče o zaměstnance a podrobit se auditu. Podobně na českém trhu smýšlí třeba také IKEA, která letos začala v ČR ekonomicky zvýhodňovat nákup dřeva a produktů z něj certifi kovaného dle FSC, standardu pro environmentálně přínosné obhospodařování lesů. A to je jen několik příkladů za všechny. Díky rozhodnutí EU se tzv. nefi nanční reporting stane od příštího roku pro několik desítek firem na českém trhu povinným. Možná máte pocit, že půjde o další byrokratickou zátěž, jenže kdo chopí příležitost za pačesy, vyhraje. Propracovaná nefi nanční strategie firmy a její následné roční vyhodnocování se stane konkurenční výhodou. Nabídne možnost otevřené komunikace se zákazníky, získání jejich důvěry, posílí reputaci značky, a tím pádem přinese i nové obchodní příležitosti. Smýšlení spotřebitelů i obchodních partnerů se totiž nenávratně mění.