Stav vozovek na Vysočině se podle krajských silničářů v posledních letech zhoršuje kvůli vysoké přepravě dřeva z lesů ničených kůrovcem.
Při nakládání dřeva jsou podle nich navíc poškozované krajnice komunikací.
Další zátěž představuje přeprava stavebního materiálu kvůli opravám dálnice D1. Zkracování životnosti silnic se prodraží, uvedl v tiskové zprávě ředitel Krajské správy a údržby silnic Vysočiny Radovan Necid. „V případě, že dojde na vynucené zkrácení životnosti silnic o dva roky, stoupnou náklady na údržbu, podle našich prvních propočtů, přibližně o 150 milionů ročně," uvedl Necid.
4500 kilometrů silnic
Na Vysočině patří kraji přibližně 4500 kilometrů silnic II. a III. třídy. Jejich opravy a údržba teď podle údajů kraje ročně stojí okolo 1,4 miliardy korun. Doba životnosti silnic se pohybuje mezi 20 až 25 lety, i podle jejich dopravního významu, zatížení a údržby. Pak potřebují rekonstrukci.
Celý článek najdete zde.