Tento dokument, doplněný o grafy a tabulky, naleznete na stránkách LČR. Hradec Králové, 24. 4. 2009 – Státní podnik Lesy České republiky (Lesy ČR), který ročně vynakládal na reklamu a marketingovou komunikaci v průměru 100 milionů korun, letos na tyto účely vydá zhruba 63,3 milionu korun. Největší část z tohoto rozpočtu Lesy ČR vynaloží na komunikaci s nejširší veřejností pohybující se v lese a s návštěvníky památek, které má státní podnik na svých pozemcích. V součtu půjde o částku 34 milionů korun. Suma mimo jiné zahrnuje značení turistických stezek a mobiliář stezek naučných, výstražné a informační tabule, kampaň Bezpečně v lese zacílenou na snížení úrazů při cykloturistice (včetně distribuce cyklistických přileb) a podobné aktivity.
„Marketingová komunikace je rozdělena na šest cílových segmentů, včetně komunikace s obchodními partnery a lesnickými společnostmi. Největší skupinou, na níž jsou tedy logicky cíleny největší prostředky, je populace užívající rekreační funkce lesa, čili aktivní lidé, sportovci, turisté a rodiny s dětmi,“ konstatoval generální ředitel Lesů ČR Svatopluk Sýkora. Audiovizuální zpracování naučných stezek bude podnik stát pět milionů korun. Obdobné zpracování informací o sběru lesních plodů pořídí Lesy ČR za milion. Podobně postupovala firma i v minulých letech. Největší objem prostředků vždy směřoval do ochrany životního prostředí, sportu a kultury. V roce 2008 to bylo v součtu zhruba 56 milionů korun.
Významnou položkou v rozpočtu na marketingovou komunikaci jsou publikace. „To je téma, které jsme zdědili po našich předchůdcích a které vyvolalo řadu spekulací. Letos tedy dopředu říkáme, že do edičních aktivit vložíme 13,5 milionu korun, z toho největší položkou bude kniha určená školní mládeži a na ni navazující řada besed na školách. Rezervováno na to máme přibližně 2,5 milionu korun,“ upozornil generální ředitel. Další významnou publikací bude podle něj tištěná podoba ekologického projektu Program 2010, který je jako takový samostatně financován z investic ve veřejném zájmu. Publikace přijde Lesy ĆR zhruba na milion korun. Přibližně stejnou částku mají ziskové Lesy ČR vyčleněny například na kalendáře pro obchodní partnery nebo na publikace k jednotlivým komunikačním kampaním podniku.
V letošním roce budou zachovány i další aktivity s přímou vazbou na značku Lesy ČR. Vedle komunikace se širokou veřejností to budou projekty cílené na dřevařské odborníky, myslivecké spolky, ochránce přírody atd. Do odborných konferencí, veletrhů a výstav podnik vloží celkem 11,3 milionu korun, když se zúčastní například tradiční tuzemské výstavy Země živitelka, výstavy Envi Brno nebo veletrhu v německém Dortmundu, který je klíčovou akcí letošního veletržního kalendáře Lesů ČR.
Kromě těchto komunikačních nástrojů vynaloží firma také prostředky na marketingové analýzy, monitoring konkurenčního pole, studie využitelnosti a proveditelnosti chystaných projektů Lesů ČR. Do této části výdajů je letos nasměrována částka 4,5 milionu korun.
Jednoznačně nejúspěšnějším komunikačním nástrojem Lesů ČR jsou podle šetření, které letos v únoru zpracovala agentura pro mediální zastupování Lesů ČR, všechny aktivity, které jsou navázány na ochranu lesa a přírody a na rekreační funkce lesa, včetně vzdělávacích programů pro odborníky i laickou veřejnost a děti. Fungují reklamní kampaně - přibližně 62 procent lidí například v posledních šesti měsících, jak ukázal průzkum (zahrnující 809 respondentů), zaznamenalo marketingovou komunikaci Lesů ČR, nejčastěji v televizi.
Aktivity Lesů ČR se letos soustředí zejména na:
- výchovu veřejnosti a usměrňování jejího pohybu v lesích
- rozvoj rekreačního využití lesa a podporu zdravotních programů
- navazujících na funkci lesa
- podporu a rozvoj některých sportů
- prezentaci firmy odborné veřejnosti
- podporu produktů (užití dřeva, stavby ze dřeva, vazba na myslivost)
- ochranu porostů a ekologii
- podporu organizací a sdružení, které sledují obdobné cíle
ZPRACOVALA:
Eva Kijonková, mediální zastoupení LČR,
tel. +420 721 857 097, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Monitoring médií
- pátek 22. listopad 2024
- Hasič u soudu: Cesty v Českém Švýcarsku při požáru v roce 2022 byly neprůjezdné (ČTK)
- Lesy ČR postiženým povodněmi dovezly většinu slíbeného palivového dřeva (ČTK)
- Sdružení připravilo miliony sazenic na zalesnění lesů, poptávka ale chybí (ČTK)
- Drobní vlastníci lesů volají po podpoře (Právo)
- Lidé z lesů na Žďársku nosí stovky tajemných předmětů. A přibývají další (idnes.cz)
- Jak získat palivové dříví pro pro vyplavené domácnosti? (Karviná-Havířov-Frýdek-Místek-Třinecký deník)
- Letošní ročník Dne otevřených dřevostaveb přilákal téměř tisíc návštěvníků (drevostavitel.cz)
- Národní park Bavorský les, navazující na Šumavu, je prestižním světovým parkem (ČTK)
- Stromy, lesy a udržitelné hospodaření ve hře Forestry (gamepress.cz)
- Vracíme vodu lesu: Tři tůně zadržují vodu v lesích na Jindřichohradecku (TZ LČR)
Poslední komentáře
-
Státním Lesům ČR za devět měsíců klesl zisk o 16 % na 3,88 mld. korun, důvodem je nižší zpeněžení dřeva
A už ten českej kůrovec chybí i u sousedů - první velcí nadšenci do ... -
VÚLHM: Má douglaska v našich podmínkách opravdu výrazně vyšší zásoby dřeva oproti smrku?
" Vzhledem k rozdílnému chování dřevin podle skupin stanovišť v různých ... -
VÚLHM: Má douglaska v našich podmínkách opravdu výrazně vyšší zásoby dřeva oproti smrku?
Porovnávat taxační tabulkový hausnumera ? :cry: Každej vidí, že má ve 30 ... -
Hospodaření v lesích města Blovice v letech 2023 a 2024 (blovice-mesto.cz)
" Doufejme, že se kůrovcová kalamita už zastaví a mohli bychom začít ... -
Kudy obchází konfliktní dřevo cla a válečné sankce?
Plynu nerozumím. Dřevo máte rovnou od Váni z Rosleskolchozu ... -
SVOL: Malým vlastníkům lesů by pomohlo sdružování, jeho podpora má být v zákoně
Pro malýho sedláčka by i takováhle brožurka bodla. -
SVOL: Malým vlastníkům lesů by pomohlo sdružování, jeho podpora má být v zákoně
https://www.wbv-kempten.de/holzmarkt " Ceny kulatiny vzrostly! Ceny ... -
SVOL: Malým vlastníkům lesů by pomohlo sdružování, jeho podpora má být v zákoně
Někdo začít musí. Jenže zatím si to u nás každej představuje jako ROH ...