Hradec Králové – Provoz u lesního hřbitova do několika let vyřeší nové cesty.
Do dvou let má být provoz na Hradečnici v Hradci Králové bezpečnější. V přibližně půlkilometrovém úseku od Zděné boudy po Lesní hřbitov vyroste v příštím roce stezka pro chodce a o rok později začne město s výstavbou cyklostezky.
V současné době se v této části Hradečnice, která dále vede do městských lesů, o prostor dělí chodci, cyklisté a bruslaři s auty. V neposlední řadě k Lesnímu hřbitovu pravidelně zajíždějí i autobusy městské hromadné dopravy.
„V rámci komfortu bruslařů a cyklistů by tam oddělená cesta pro kola a auta byla rozhodně fajn," myslí si Martin Zemanský, který pravidelně nazouvá brusle a vydává se do městských lesů za sportem.
Situace z jeho pohledu není tak kritická. Řidiči jsou k ostatním poměrně ohleduplní. Cyklostezku v této části by však uvítal, ale ne na úkor stromů, které lemují Hradečnici. „Pokud už by se tam stezka dělala tak, aby byla sjízdná i pro bruslaře a ne jako dlážděné chodníky od hospody Splávek ke Zděné boudě," doplnil Martin.
Právě bezpečnost chodců, cyklistů a bruslařů je hlavním důvodem, proč se město rozhodlo v blízké době situaci ve prospěch chodců a cyklistů změnit. „V lesích je od roku 2014 sice vybudován unikátní okruh pro bruslaře, cyklisty a další návštěvníky, ale úsek mezi Zděnou boudou a Lesním hřbitovem okruhem spojen nebyl a všichni musí najíždět na frekventovanou Hradečnici mezi automobilový provoz," uvedl náměstek primátora Jindřich Vedlich
VZNIKNOU DVĚ STEZKY
V první etapě se stavební práce zaměří na výstavbu takzvané mlatové stezky pro chodce.
Tato cesta povede po pravé straně silnice od Zděné boudy a město ji začne stavět v příštím roce na vlastní náklady. V další etapě, která je naplánovaná na rok 2018, se stavební úpravy budou soustředit na druhou stranu silnice, kde vznikne asfaltová cyklostezka o šířce dva metry. Vyjde na dva miliony korun a náklady by z podstatné části měly pokrýt dotace.
KÁCET SE NEBUDE
Častou námitkou proti vybudování cyklostezky v této části Hradečnice je možné kácení stromů. Tomu se chce ale vedení města vyhnout a ve svém projektu počítá s tím, že k výraznějšímu zásahu do řady stromů, jenž lemují silnici, nedojde. „Kácení nebude téměř žádné. Naším záměrem je i to, aby cyklostezka vedla mezi stromy. Chceme se zásahům do přírody vyhnout," doplnil náměstek.