Vášniví houbaři už oprášili košíky – houbařská sezóna v Česku totiž konečně jede naplno. Právě houbaření je podle ekonoma Lukáše Kovandy nejen oblíbenou kratochvílí Čechů, ale také přínosnou úsporou. Lidé totiž z lesů nosí miliardy.
Jakmile počasí zavelí, do lesů nabíhají vášniví houbaři. A v těchto dnech se jim to očividně vyplácí. Z lesů si totiž odnáší plné košíky nejen hřibů a kozáků. Málokdo si ale uvědomuje, že nasbíraný úlovek představuje i úlevu pro rodinný rozpočet. Loni se totiž do sběru hub mělo zapojit 68 procent domácností a podle ekonoma Lukáše Kovandy se pro mnohé stalo houbaření i formou úspory.
Celý článek najdete zde.














Komentáře
Policie neřeší a naopak na lesní cesty a pěšiny lidi pouští, jde proti zájmům vlastníka lesa a nerespektuje zákon.
Bordel a až někoho zraníte, či zabijete, tak vás ještě potrestají - to zvládají.
Zákony platí jen pro někoho...
Až bude pozdě, pak vystoupí Vonrouškové a Rakušánci a budou lamentovat, litovat a hlavně sbírat politické body, přitom stačí jen použít své policajtíky a vysvětlit jim, že zákon zná zabití - NE nedbalost a pod. Ale blbost lidí je neomluvitelná a nelze ji přenášet na vlastníka lesa, či toho kdo pro něj pracuje!!!
V létě jsem musel projet za včelama přes skládku, co tahal soukromník souše železným koněm.
Nikde páska, cedule, nic. Když jim padla, zůstalo v lese několik zaklíněných podříznutých stromů na zítra.
Aby se těžilo jako v Německu na zapáskovaným prostoru - k tomu je tady teda daleko.
To samý nakládka u cesty. Maník háže klády na vůz vedle cesty a kolem jezdí cyklisti. Přece podle pravidel silničního provozu má mít dva maníky ve předu a vzadu s plácařkou. Nebo ne ?
Vy těžbu značíte jak ?
Těžbu označuje zvuk pily pokácené stromy pařezy, piliny a pod, stejně a obdobně prostor přiblížení a skládkování.
Zákaz je ze zákona.
Opáskování je blbost. Jak by jste řešil při NT.
Pak by musely být lesy pod páskou a co potom:::
U nás připlácnul před pár rokama hluchýho dědka strom - a kdo myslíte, že za to mohl ?
Tady na to zatím většinou každej dlabe, než se něco stane.
Mrkněte, jak to maj pořešený v rozvinutém dřevařském světě.
https://www.waldwissen.net/de/waldwirtschaft/betriebsfuehrung/recht-und-gesetze/strassen-und-wege-richtig-sichern
"Posouzení toho, kde a jaká nebezpečí mohou číhat na třetí strany a jak lze tato nebezpečí minimalizovat, se stalo nezbytnou součástí lesnické práce. Lesní společnost nebo dodavatel pracující na místě je primárně zodpovědný za to, aby v důsledku lesnické činnosti nedošlo k újmě žádných třetích stran. Z právního hlediska je proto nezbytné, aby společnost podnikla veškeré potřebné a přiměřené kroky k prevenci takové újmy."
" K zablokování silnice nebo cesty potřebujete kulaté dopravní značky („zákazové značky“) o průměru 60 nebo 90 cm, v závislosti na velikosti silnice. Menší značky postačí pro lesní a polní cesty, zatímco větší jsou potřeba pro vedlejší a hlavní silnice. Velmi praktická je také uzavírací plachta. Zajišťuje komplexní uzavření, protože nejen označuje obecný zákaz vstupu, ale také zakazuje chůzi a vstup zvířatům."
Jak vidno, ve Švajcu i blbá kráva pozná značku zákaz vjezdu.
" Během kácení dřeva a případně i při nakládce dřeva je na silnici potřeba jeden nebo dva pracovníci, kteří v případě nebezpečí zastaví nebo usměrní dopravu. Musí být jasně viditelní a vybaveni vysílačkou, aby se předešlo nedorozuměním. Důležité: Značka nebezpečí se stavebním dělníkem je nezbytná. Tato značka upozorňuje na to, že silnice může být zúžená a znečištěná "
I v autoškole nás učili, že když nakládám vozejk s cihlama, mám tam dát trojůhelník.
Dycky je jednodušší nadávat na ostatní.
§19 odst. 2 LZ
Nemůže člověk odpovídat za vše !!!
Pak by bylo lépe všechny lesy uzavřít a tradááá, ať si houby sbírají na D1, tam také může hluchej vlézt a co bude?
Dědek byl navíc ještě slepej, takže jak na něj těžař gestikuloval, šel se podívat, co po něm panáček chce.
A dostal to rovnou za uši.
A já tam nejezdím / po cestě / na houby, ale za prací. Jak tam jezdím párkrát tejdně, tak jsem předem viděl značky k těžbě a dával bycha. Jinak nebylo vidět a z auta ani slyšet nic.
Upadly by jim packy, kdyby tam dali ceduli k cestě.
Autem, tak to je na nic a co vývraty, klacky, zlomy, vítr další, kolik jste jich již nabořil a roflákal si o ně aut, když neslyšíte a nevidíte.
ACH TA SPOTŘEBA nabouraných AUT.
V Mladé Boleslavi z vás jistě jásají a výroba stoupá a stoupá.
Stanjurka vám jistě poslal děkovný dopis za podporu státního rozpočtu.
Ostatně takové lidi, co si neváží lesa a chtěli by mít vše super nalajnované a vlastní neschopnost schovávat za vlastníka lesa, nebo toho kdo tu dřinu v lese dělá "miluji".
Tak přeji co nejméně vývratů, zlomů, kolejí v cestě, klacků, a TD, a zejména vašich zničených aut.
BYŤ PODRÝVÁM NAŠE EKONOMICKÉ ZÁKLADY..
Zcela pomíjím dnešní jev ve společnosti a to, že zákazy se běžně porušují a kdo porušuje, viz Rakušánek, Vondroušek a jejich pohůnci, tak je hrdina...ovšem, jen dokud se něco nestane, pal vlastníku a ty co v lese makáš, jsi vinen.
Nejvíc zákazů v lese co vím porušují policisté, hasiči a podobní co k nim mají blízko. Zejména v civilu, jezdí po lese na čtyřkolkách, motorkách a pod, jelikož ví, že kolegáčkové budou slepí a hluší.
Ano, u těch je vysoký předpoklad na újmě na zdraví..nejste náhodou jeden z nich ...fiškusů??
" kolik jste jich již nabořil a roflákal si o ně aut "
Pár vejfuků jsem už utrhnul, zvláště, když je člověk línej uklidit větve.
Ale starej favorit je držák.
Tuhle jsem projel i metrový koleje od harvestoru. To není žádnej elektromobil.
No jo, no, v lese jdou včely parádně, my tu ještě máme les.
Těžař, kácené dřevo, traktor, zvuk pil a další co k tomu patří mne vždy v pohodě varovalo a počkat si a domluvit se na projetí nebyl problém a to jsem vlastník lesů, jezdím přes cizí lesy a pohybuji se celý život stále kolem lesa.
Ovšem očekávání dnes různě deformovaných lidí, jak je stále někdo bude vodit za ruku, varovat a pod mi spíše připomíná pořádky před 35 lety, kdy to bylo nalajnované a nejel přes to vlak.
TAK NEVÍM CO LIDÉ CHTĚJÍ?
V DOBÁCH KDYŽ JSEM BYL MLÁD, STAŘÍ DĚDCI CTILI ZÁSADY A DO PROSTORU TĚŽBY SE NEPLETKI A TO TU BYL TICHÝ KAPR, NEJHLUČNĚJŠÍ SEKERA. PŘIBLÍŽENÍ A ODVOZ KONĚM A NA POVOZU - SKORO BEZ HLUKU. Nepamatuji, že by někoho nepovolaného v lese zabilo či výrazně poškodilo.
Ale to je o jiných časech.
Včely mám rád a v lese jsou prospěšné. U nás jsou i divoké, ve svém lese si je s radostí hýčkám.
Ale včelařům se nemusí líbit, nikdo je neléčí a TD.
A v tom to je. Kdo už viděl, nebo aspoň slyšel, hajnýho rozplácnutýho výřezem, sám jsem měl štěstí kdysi při vagonování, tak si dá bacha.
Za těch pár desítek let, krom toho dědka vedle ze vsi, rozplácnul strom těžaře švagrovi před chalupou, vyvrácenej pařez rozplácnul dalšího hned vedle pily, hajnej dostal za uši výřezem při nakládce, u mašiny projel kus fošny podavačem, dva hoši prolétli střechou pily, klády v zatáčce urvaly kabinu lesovozu, všechno smrťáky.
Jenže jouda s mobilem před čumákem nemá ze smrti hrůzu. V tom to je.
Práce v lese je sama o sobě nebezpečná viz. váš výčet kdy každý kdo dělá tu záslužnou nebezpečnou a těžkou práci má hlídat vlastní bezpečnost a ne páskovat, předpokládat co ten co jen les navštěvuje, a rozhodně v něm nebezpečnou činnost nedělá co udělá za hloupost .
A tom to je.!
Páskujme na veřejných prostranstvích a pod tam si to zaplatíme z daní.
Vlastník lesa a zejména ten kdo v lese pracuje žádný příjem z daní nemá a proto by neměl nést náklad na další opatření naopak měl by být ctěn a podporován, což se neděje.
Bych rád věděl, jak se to počítá.
Letos jsem krom dvou bedel a červavýho kozáka našel jenom největšího jedlovýho kotrče - asi jako fotbalovej balon.
Tady je pořád sucho, až se práší.