logo Silvarium tisk

Ponsse Bear a Ponsse Elephant

Modernizovaný harvestor PONSSE Bear

Kompletně modernizovaný PONSSE Bear – zdroj energie do náročných porostů – je nyní postaven jako ještě výkonnější, spolehlivější a ergonomičtější stroj. Od samého začátku byla modernizace zaměřena na co nejvyšší efektivitu, strukturální pevnost a životnost a na snadnou údržbu a obsluhu. Nová kabina nabízí dostatek úložných prostor, ovládací prvky splňující nejvyšší ergonomické požadavky a vynikající výhled do pracovního pole. Konstrukce rámu je dimenzována jako ještě pevnější, přičemž při rozmístění jednotlivých komponent a servisních bodů byl kladen vysoký důraz na snadnou údržbu. Extrémně dlouhé servisní intervaly zvyšují efektivitu a snižují náklady na údržbu.

V srdci harvestoru PONSSE Bear pracuje výkonný a k životnímu prostředí šetrný šestiválcový motor emisní třídy EU Stage IV Mercedes Benz (260 kW/350 hp, 1 400 Nm). Servisní interval motorů emisní třídy EU Stage IV byl zvýšen z 600 motohodin na 900 motohodin – přínos delšího pracovního využití. Nové motory Mercedes Benz se systémem Common-Rail vykazují díky technologiím SCR (následné zpracování výfukových plynů) a EGR (rekuperace výfukových plynů) pouze omezené hodnoty emisí (NOx a pevných částic).

PONSSE BEAR – ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE:

ROZMĚRY
Délka: 8 990 mm
Šířka: 2 990–3 130 mm
Transportní výška: 3 880 mm
Minimální hmotnost: 23 800 kg
Typická hmotnost: 24 500 kg
Světlost: 700 mm

MOTOR
Model: MB OM936LA EU Stage IV
Výkon: 260 kW (350 hp)
Točivý moment: 1 400 Nm (1 300–1 600 rpm)
Tažná síla: 230 kN
Objem palivové nádrže: 400 l

PNEUMATIKY
Přední a zadní: 26,5’’

HYDRAULICKÝ SYSTÉM
Řídicí systém: PONSSE OptiControl
Čerpadlo pro hlavici: 190 cm3
Čerpadlo pro jeřáb: 190 cm3
Objem nádrže hydraulického oleje: 290 l

JEŘÁBY
Model: PONSSE C55/C6
Dosah: 9,5/11 m (C55) / 8,6/10 m (C6)
Moment zdvihu: 255–310 kNm
Moment otoče: 67 kNm
Úhel náklonu jeřábu: ± 20° / ± 20°
Úhel otoče: 250° / 250°

HARVESTOROVÉ HLAVICE
Model: PONSSE H7
PONSSE H8

Vyvážecí souprava PONSSE ELEPHANT

Vyvážecí souprava PONSSE Elephant veze náklad s nebývalou rychlostí a efektivitou. Točivý moment a tažná síla tohoto stroje s nosností 18 tun byly vyvinuty pro velmi náročné účely a podmínky. Špičkový výkon stroje je obzvláště patrný na strmých svazích a hustém sněhu a také při delších vzdálenostech.

Konstrukce rámu PONSSE ELEPHANT je velmi pevná a komponenty a servisní body jsou umístěny s ohledem na snadnou obsluhu. Dále byl servisní interval stroje prodloužen na 1 800 hodin. Extrémně dlouhé servisní intervaly zvyšují efektivní provozní dobu a snižují náklady na údržbu. Jeho vynikající pohyb, nákladní prostor 6,25 m2, účinný převod pohonu a výkonný jeřáb zajišťují rychlý a bezpečný převoz nákladu na odvozní místo bez ohledu na umístění těžby.

Ponsse využívá nejmodernější technologii motorů Mercedes-Benz / MTU s vyšším točivým momentem (210 kW / 1 150 Nm), která poskytuje nejvyšší výkon a nízkou spotřebu paliva s vynikající spolehlivostí.

PONSSE ELEPHANT – ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE:

ROZMĚRY
Minimální hmotnost: 22 000 kg
Typická hmotnost: 22 800 kg
Délka: 10 150–11 060 mm + výsuvná klanice 700 mm
Šířka: 2 990–3 300 mm
Transportní výška: 3 990 mm
Světlá výška: 800 mm
Úhel řízení: ± 44°

JEŘÁB
Model: PONSSE K100+ / PONSSE K121
Zvedací moment: 160 kNm
Dosah: S / M: 7,8 m / 9,5 m (8 a 10 m)

PNEUMATIKY
Přední a zadní: 26.5”

KLEŠTĚ:
Model: několik různých alternativ

MOTOR
Model: MB OM936 LA EU Stage IV (Evropa), MB OM906 LA EU Stage IIIA (ostatní země)
Výkon: EU Stage IV: 210 kW (286 hp), IIIA: 205 kW (275 hp)
Točivý moment: 1 200–1 600 rpm (EU Stage IV: 1 150 Nm, IIIA: 1100 Nm)
Tažná síla: 220 kN (49,500 lbf)
Pojezdová rychlost: 0–20 km/h (0–12 mph)
Objem palivové nádrže: 260 l (69 gal US)

HYDRAULICKÝ SYSTÉM:
Řídicí systém: PONSSE OptiControl
Pracovní čerpadlo: 190 cm3
Objem nádrže hydraulického oleje: 170 l

LOŽNÝ PROSTOR
Nosnost: 18 000 kg
Průřez: 5,8–6,25 m2
VLA: 5,2–6,7 m2
Délka ložné plochy: 4 540–5 450 mm + výsuvná klanice 700 mm

Čelní mříž může být hydraulicky ovládána

VIDEO


Líbil se vám článek? Dejte hvězdy:
(0 hlasů)

Komentáře  

+7 # cvonza 2018-06-08 14:39
Uplně přesné , naložené vyvážečky vážící 40- 50tun je devastace a likvidační pro dřevorubce ( cena ) a les (pro jednot. souše či kůrovec se nejede). ZKÁZA lesa začíná přemnožením Harvestorů ( v ČR nejvíce kusů na Hektar lesa v EU), to nikomu nedošlo a je pozdě.
+16 # Přemek 2018-06-07 16:58
Byly doby,kdy mi říkali lesníci,že LKT jsou moc velký a vyhodí je z lesa.Nyní jezdí v lese takovéto obludy,které váží celkem 45 tun a proto jsou cesty a linky v lesích nenávratně zničeny a zdevastovány!Probírk y do 40 jsou udělány způsobem,že se udělá pouze linka(tím se naplní kubíky)a na zbytek se nešáhne.

Psaní komentářů k článkům na serveru Silvarium.cz zůstává přístupné pro všechny čtenáře. Pro vkládání komentářů je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na Silvarium.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde.

Poslední komentáře

Anketa

Souhlasíte s pokutami pro myslivce za nesplnění minimální hranice lovu určené státem?

Naši partneři

Lesy ČR VLS UHUL ČLS LOS DYAS.EU PEFC LESmedium.SK Lesnicko-dřevařská komora ČR Arcibiskupské lesy a statky Olomouc s.r.o. Agrární komora ČR Projekt LARIXUTOR

Naše další weby

Sociální sítě