logo Silvarium tisk

Ponsse Bear a Ponsse Elephant

Modernizovaný harvestor PONSSE Bear

Kompletně modernizovaný PONSSE Bear – zdroj energie do náročných porostů – je nyní postaven jako ještě výkonnější, spolehlivější a ergonomičtější stroj. Od samého začátku byla modernizace zaměřena na co nejvyšší efektivitu, strukturální pevnost a životnost a na snadnou údržbu a obsluhu. Nová kabina nabízí dostatek úložných prostor, ovládací prvky splňující nejvyšší ergonomické požadavky a vynikající výhled do pracovního pole. Konstrukce rámu je dimenzována jako ještě pevnější, přičemž při rozmístění jednotlivých komponent a servisních bodů byl kladen vysoký důraz na snadnou údržbu. Extrémně dlouhé servisní intervaly zvyšují efektivitu a snižují náklady na údržbu.

V srdci harvestoru PONSSE Bear pracuje výkonný a k životnímu prostředí šetrný šestiválcový motor emisní třídy EU Stage IV Mercedes Benz (260 kW/350 hp, 1 400 Nm). Servisní interval motorů emisní třídy EU Stage IV byl zvýšen z 600 motohodin na 900 motohodin – přínos delšího pracovního využití. Nové motory Mercedes Benz se systémem Common-Rail vykazují díky technologiím SCR (následné zpracování výfukových plynů) a EGR (rekuperace výfukových plynů) pouze omezené hodnoty emisí (NOx a pevných částic).

PONSSE BEAR – ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE:

ROZMĚRY
Délka: 8 990 mm
Šířka: 2 990–3 130 mm
Transportní výška: 3 880 mm
Minimální hmotnost: 23 800 kg
Typická hmotnost: 24 500 kg
Světlost: 700 mm

MOTOR
Model: MB OM936LA EU Stage IV
Výkon: 260 kW (350 hp)
Točivý moment: 1 400 Nm (1 300–1 600 rpm)
Tažná síla: 230 kN
Objem palivové nádrže: 400 l

PNEUMATIKY
Přední a zadní: 26,5’’

HYDRAULICKÝ SYSTÉM
Řídicí systém: PONSSE OptiControl
Čerpadlo pro hlavici: 190 cm3
Čerpadlo pro jeřáb: 190 cm3
Objem nádrže hydraulického oleje: 290 l

JEŘÁBY
Model: PONSSE C55/C6
Dosah: 9,5/11 m (C55) / 8,6/10 m (C6)
Moment zdvihu: 255–310 kNm
Moment otoče: 67 kNm
Úhel náklonu jeřábu: ± 20° / ± 20°
Úhel otoče: 250° / 250°

HARVESTOROVÉ HLAVICE
Model: PONSSE H7
PONSSE H8

Vyvážecí souprava PONSSE ELEPHANT

Vyvážecí souprava PONSSE Elephant veze náklad s nebývalou rychlostí a efektivitou. Točivý moment a tažná síla tohoto stroje s nosností 18 tun byly vyvinuty pro velmi náročné účely a podmínky. Špičkový výkon stroje je obzvláště patrný na strmých svazích a hustém sněhu a také při delších vzdálenostech.

Konstrukce rámu PONSSE ELEPHANT je velmi pevná a komponenty a servisní body jsou umístěny s ohledem na snadnou obsluhu. Dále byl servisní interval stroje prodloužen na 1 800 hodin. Extrémně dlouhé servisní intervaly zvyšují efektivní provozní dobu a snižují náklady na údržbu. Jeho vynikající pohyb, nákladní prostor 6,25 m2, účinný převod pohonu a výkonný jeřáb zajišťují rychlý a bezpečný převoz nákladu na odvozní místo bez ohledu na umístění těžby.

Ponsse využívá nejmodernější technologii motorů Mercedes-Benz / MTU s vyšším točivým momentem (210 kW / 1 150 Nm), která poskytuje nejvyšší výkon a nízkou spotřebu paliva s vynikající spolehlivostí.

PONSSE ELEPHANT – ZÁKLADNÍ TECHNICKÉ ÚDAJE:

ROZMĚRY
Minimální hmotnost: 22 000 kg
Typická hmotnost: 22 800 kg
Délka: 10 150–11 060 mm + výsuvná klanice 700 mm
Šířka: 2 990–3 300 mm
Transportní výška: 3 990 mm
Světlá výška: 800 mm
Úhel řízení: ± 44°

JEŘÁB
Model: PONSSE K100+ / PONSSE K121
Zvedací moment: 160 kNm
Dosah: S / M: 7,8 m / 9,5 m (8 a 10 m)

PNEUMATIKY
Přední a zadní: 26.5”

KLEŠTĚ:
Model: několik různých alternativ

MOTOR
Model: MB OM936 LA EU Stage IV (Evropa), MB OM906 LA EU Stage IIIA (ostatní země)
Výkon: EU Stage IV: 210 kW (286 hp), IIIA: 205 kW (275 hp)
Točivý moment: 1 200–1 600 rpm (EU Stage IV: 1 150 Nm, IIIA: 1100 Nm)
Tažná síla: 220 kN (49,500 lbf)
Pojezdová rychlost: 0–20 km/h (0–12 mph)
Objem palivové nádrže: 260 l (69 gal US)

HYDRAULICKÝ SYSTÉM:
Řídicí systém: PONSSE OptiControl
Pracovní čerpadlo: 190 cm3
Objem nádrže hydraulického oleje: 170 l

LOŽNÝ PROSTOR
Nosnost: 18 000 kg
Průřez: 5,8–6,25 m2
VLA: 5,2–6,7 m2
Délka ložné plochy: 4 540–5 450 mm + výsuvná klanice 700 mm

Čelní mříž může být hydraulicky ovládána

VIDEO


Líbil se vám článek? Dejte hvězdy:
(0 hlasů)

Komentáře  

+7 # cvonza 2018-06-08 14:39
Uplně přesné , naložené vyvážečky vážící 40- 50tun je devastace a likvidační pro dřevorubce ( cena ) a les (pro jednot. souše či kůrovec se nejede). ZKÁZA lesa začíná přemnožením Harvestorů ( v ČR nejvíce kusů na Hektar lesa v EU), to nikomu nedošlo a je pozdě.
+16 # Přemek 2018-06-07 16:58
Byly doby,kdy mi říkali lesníci,že LKT jsou moc velký a vyhodí je z lesa.Nyní jezdí v lese takovéto obludy,které váží celkem 45 tun a proto jsou cesty a linky v lesích nenávratně zničeny a zdevastovány!Probírk y do 40 jsou udělány způsobem,že se udělá pouze linka(tím se naplní kubíky)a na zbytek se nešáhne.

Psaní komentářů k článkům na serveru Silvarium.cz zůstává přístupné pro všechny čtenáře. Pro vkládání komentářů je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na Silvarium.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde.

Poslední komentáře

Anketa

Jak hodnotíte rozhodnutí státu zdvojnásobit odvody LČR na sedm miliard korun?

Naši partneři

Lesy ČR VLS UHUL ČLS LOS DYAS.EU PEFC LESmedium.SK Lesnicko-dřevařská komora ČR Arcibiskupské lesy a statky Olomouc s.r.o. Agrární komora ČR Projekt LARIXUTOR

Naše další weby

Sociální sítě