logo Silvarium tisk

Z Telče se v turistické sezóně stala nedobytná pevnost. Takto s nadsázkou uvedl svůj dotaz na vedení Kraje Vysočina zastupitel KDU-ČSL Vít Kaňkovský.

Zajímalo ho, proč v létě na Třešťsku a Telčsku došlo vlivem nekoordinovaných oprav silnic k hromadění objížděk. Dále se lidovci mj. zajímali o přesnější rozpis výdajů silničářů a žádali dotace pro vlastníky lesů, postižené kůrovcem. „Kdyby se včas neozval starosta Třeště, tak by letos město mělo úplnou uzavírku. Proto se ptám odboru dopravy a krajské správy silnic, jak jsou koordinovány opravy silnic. Stavební sezóna přece nezahrnuje jen červenec a srpen. Lepší rozložení oprav by napomohlo tomu, aby se nehromadily objížďky," uvedl poslanec Kaňkovský. Odpověděl mu hejtman Jiří Běhounek. „Koordinace oprav vždy je. Ale co mám dělat, když mi rozkopou čtyři mosty a odejdou!? A navíc je firma v insolvenci?! Tam žádné lidi dát nemůžu. A když objížďky odložíme, tak zase dostanu, že jsme silnice neopravili," rozohnil se hejtman. Podobně podrážděně Běhounek reagoval i na další dotaz Kaňkovského – na to, jakou pozici kraj zaujímá k opravě Pařezitého rybníka, jejíž rozsah a načasování s ohledem na sucho část veřejnosti kritizuje.

„Samospráva k tomu nezaujímá pozici, k projektu námitku nemám," řekl hejtman. Další apel lidovců se týkal možnosti posílit dotace vlastníkům lesů, postižených kůrovcem – mj. na podporu pěstební činnosti. Hejtman reagoval tak, že toto téma musí řešit stát a že není dost sazenic. Zastupitel Miroslav Houška se kromě jiného tázal na systém označování zastávek Veřejné dopravy Vysočiny (VDV) a na to, kdo a jak ohodnotil jejich cenu. Uvítal snahu některých obcí převzít do vlastnictví „opuštěné" silnice, které jsou z krajské sítě vyřazovány mj. po stavbě obchvatu. „Tak, jak nové silnice vznikají, musí staré zanikat," řekl Houška. Doporučil, aby byly k dispozici kalkulace nákladů na opravy silnic. Koordinaci VDV s jihlavskou MHD pochválil člen dopravní komise za KDU-ČSL Petr Piáček.

„Smlouvou dochází k integraci krajské a městské dopravy tak, jak je to na západě běžné. Smlouva má ve svém středu občana, který přijede do Jihlavy a může plně využít veřejné dopravy, a to na jeden lístek. Jako občan Jihlavy musím ale zmínit, že rizika spojená se smlouvou leží na městě Jihlava a ptám se, jak se systém vyhodnotí a zda nebudou náklady zatěžovat jen jednu stranu," uvedl Piáček. Na závěr podotkl, že „ti, co mají číslo na Andreje" (narážka na kampaň ANO – pozn. red.) by měli premiérovi připomenout, že jím prosazená sleva na vlaky a autobusy by se měla také vztahovat na MHD.

Diskuse na serveru Silvarium.cz zůstává přístupná pro všechny čtenáře. Pro vkládání příspěvků je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na Silvarium.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde.

Poslední komentáře

Anketa

Může Vám být aplikace ClimRisk užitečná při Vaší péči les?

Naši partneři

Lesy ČR VLS UHUL ČLS LOS DYAS.EU PEFC LESmedium.SK Lesnicko-dřevařská komora ČR Arcibiskupské lesy a statky Olomouc s.r.o. Agrární komora ČR Projekt LARIXUTOR

Naše další weby

Sociální sítě