logo Silvarium tisk

Jakub ŽELEZNÝ, moderátor
--------------------
U železničních tratí je podle drážního úřadu příliš mnoho stromů, které tam nemají co dělat a jsou nebezpečné. Jak ukázal i konec letošního roku, při silném větru padající porosty
provoz na kolejích zcela ochromí. Kontroloři proto teď obcházejí hlavní tahy a evidují stromy, které budou chtít nechat pokácet.

osoba
--------------------
No tamhle ten je jasnej, že jo.

Jan BERÁNEK, redaktor
--------------------
Ty čerstvé stopy po vichřici hovoří jasně. Strom, který už u trati nemá co dělat.

osoba
--------------------
Ten už je tak starej, že už ulítaly větve.

Jan BERÁNEK, redaktor
--------------------
Jsme kousek od Děčína. Skupinka úředníků si přišla prohlédnout, v jakém stavu je okolí trati. Pro vysvětlení, železnice má šedesátimetrové ochranné pásmo. V něm je možné nařídit kácení všeho, co může dopadnout na koleje, a takový smrk může mít i padesát metrů. Tady by ale muselo v takovém případě zmizet skoro všechno. Vlaky jezdí i těsně vedle stromů, které nepatří k odolným druhům a jsou i napadené. Pár stromů tady už má tečky, o jejich kácení je rozhodnuto. Jenže je to pořád jenom zlomek.

osoba
--------------------
Jedná se o támhle tu břízu třeba vysokou v pozadí, nebo tadyhle...

Jan BERÁNEK, redaktor
--------------------
České tratě jsou v posledním desetiletí zřejmě nejvíc zarostlé v historii. Pro porovnání, stejné místo v roce 1987 a loni. Výsledek byl patrný při říjnové vichřici Herwart, do spadlých stromů najelo celkem 14 vlaků.

osoba
--------------------
Tady u toho přejezdu jako tam zastavíme...

osoba
--------------------
Co se týká tadyhle toho stromu, tak je třeba tenhle ten jste vyhodnotili? Ten jako ke kácení, jo?

Jan BERÁNEK, redaktor
--------------------
Pokračujeme o kus dál, v Ústí nad Labem. Úředníci chtějí mít do konce roku seznam nezbytného kácení aspoň pro hlavní tratě.

osoba
--------------------
Porost náletů akátu, javoru a vrby půjde pryč v tom drážním kilometru 570 až 760.

Jiří KOLÁŘ, ředitel, Drážní úřad
--------------------
Priorita je vybrat to nejhorší, to, co může opravdu ohrožovat tu bezpečnost.

Jan BERÁNEK, redaktor
--------------------
-Jeden z hlavních problémů, který může za to, jak jsou české tratě zarostlé, jsou složité vlastnické poměry. Vidět je to i tady, tyto vysoké stromy jsou zřejmě na soukromém pozemku, a tak by je měl pokácet majitel, na své vlastní náklady. Teď zřejmě začne poměrně složité papírování, na jeho konci ale může být i exekuce, ta už takto postihla i Lesy České republiky. Od razítek by potom práci mohly přebrat motorové pily už na konci zimy.

Diskuse na serveru Silvarium.cz zůstává přístupná pro všechny čtenáře. Pro vkládání příspěvků je nutná registrace pomocí e-mailu. Pravidla diskusí na Silvarium.cz (Kodex diskutujícího) a stručný návod jak se registrovat naleznete zde.

Poslední komentáře

Anketa

Do jaké míry by se Vás dotklo případné zrušení adaptační platby?

Naši partneři

Lesy ČR VLS UHUL ČLS LOS DYAS.EU PEFC LESmedium.SK Lesnicko-dřevařská komora ČR Arcibiskupské lesy a statky Olomouc s.r.o. Agrární komora ČR Projekt LARIXUTOR

Naše další weby

Sociální sítě