Kampaň proti kůrovci za dva miliony. Kraj sklízí kritiku
Jihočeský kraj zahájil kampaň za více než dva miliony korun.
Tvrdí v ní, že současná strategie boje proti kůrovci udělá ze Šumavy mrtvou krajinu. Podle odborníků je to lež a šumavský les se bez zásahu samovolně obnovuje. Diskutéři na sociálních sítích kritizují vynaloženou částku.

ŠUMAVA Pokud se nic nezmění, příští generace poznají národní park už jen jako měsíční krajinu. I to hlásá nová kampaň s názvem Poslední šance pro Šumavu. Jihočeský kraj ji šíří na svém oficiálním facebookovém profilu.

Do včerejšího dne se boji proti kůrovci věnovaly tři příspěvky. Úvodní dva ihned vyvolaly převážně negativní reakce. Diskusi zaplnily věty o manipulaci veřejnosti a lživých informacích. Jiní se pozastavovali nad částkou, kterou radní na akci vynaložili z veřejných prostředků. Podle online registru smluv se Jihočeský kraj dohodl se společností Ewing Public Relations, s. r. o., které za služby vyplatí 2,1 milionu korun včetně daně. Kampaň má informovat o tématu kůrovcové kalamity, o jejích negativních dopadech a ohrožení jihočeské krajiny suchem.

„Peníze jsme sice investovali z veřejných financí, ale budeme za ně informovat veřejnost. Je to správně vynaložená věc, protože občané nemají tolik informací o tom, co se stane, až nám kůrovec zlikviduje lesy. Veřejnými prostředky nemrháme," reaguje na komentáře náměstek hejtmanky Jihočeského kraje Pavel Hroch (Jihočeši 2012).
Přestože má mít kampaň i další cíle, zatím pouze podporuje postoj, který kraj zaujal k novému rozdělení Šumavy do zón, jejichž podobu schválila červnovým hlasováním Rada NP.

David Nebor

Celý článek najdete v MF Dnes.